Huippumyyntiä pehmeillä arvoilla

Tänään julkistetaan Suomen parhaat työpaikat!

Inhouse otti osaa ensimmäistä kertaa Great Place to Work tutkimukseen. Meidät tutkittiin vuoden 2020 epävarmimpana hetkenä, jolloin läpikävimme suurinta murrosvaihetta koko yrityksemme historian aikana. Meitä pelotti, mutta päätimme että haluamme kuulla henkilöstöämme ja asiakkaitamme koska kuulemista sekä ymmärtämistä tarvittiin tuolloin enemmän kuin koskaan.

Lisäksi halusimme pitää huolen siitä, että vaikeissa hetkissä arvomme rohkeus, mukautumiskyvykkyys, välittäminen ja halu voittaa eivät jääneet pölyttymään kaapin nurkkaan.

Inhouse syntyi, jotta ihmiset voisivat rakastaa myyntiä. Meille se tarkoittaa sitä, että haluamme olla Suomen paras työpaikka ja asiakkaillemme paras myynnin kumppani. Onnelliset ihmiset tekevät onnellisia asiakkaita. Onnelliset asiakkaat tekevät onnellisia työntekijöitä.

Nyt jännitämme mihin vuoden 2020 tutkimusmatka meidät kantaa ja katsomme kiitollisin kohti tulevaa.

Missiona parhaat asiakaskohtaamiset ja myynnin mielikuvan muuttaminen

”Meillä ei ole työpaikalla pallomerta saati jäätelökonetta, toimitaan todella kilpaillulla ja ristiriitoja täynnä olevalla alalla, meillä on päällä YT:t, korona ja ihmiset on varmasti ihan kauhuissaan. Voidaanko me edes pärjätä verrattuna muihin firmoihin tällä tekemisellä?” .

Spontaani kysymys joka virisi johtoryhmässä kun mietimme uskallammeko lähteä mukaan Great Place to Work-tutkimukseen maailman pysähtyessä. Onneksi tuo ajatus tukahtui yhtä nopeasti kuin se syntyikin kun kysyimme kysymyksen joka toistuu arjessamme usein päätöksiä tehdessämme: “jos me peilataan tätä päätöstä meidän yhtiön näkyyn ja arvoihin, miten meidän pitäisi päättää?”. Ja päätimme heittäytyä kuulemisen kulttuurin syleiltäväksi ja se oli paras päätös jonka olemme tehneet, sillä se on siivittänyt polkua siihen tilaan jossa olemme tänään: asiakkaita tulisi ovista ja ikkunoista. <3

Yhtiömme näky on lähtenyt rakentumaan yhden kattoajatuksen päälle, josta on sittemmin tullut arjen missiomme: Suomen parhaita asiakaskohtaamisia. Arjen Inhouse filosofiaksi onkin muodostunut: “Selvitä mitä asiakkaasi tarvitsee ja auta häntä kaikin keinoin saavuttamaan se”, sillä jokainen ansaitsee parhaita asiakaskohtaamisia. Jatkuvaa kasvuamme on siivittänyt yksinkertainen ajatus siitä, että yhtiömme on olemassa, jotta ihmiset voisivat rakastaa myyntiä.

Yrityksissä myynti on usein vain toiminnallinen funktio ja harvoissa yhtiöissä myynnistä ja kulttuurista puhutaan edes samoissa palavereissa, saati siitä, miten nämä kaksi asiaa saatettaisiin yhteen. Koska myyntiä on vaikea johtaa kovilla mittareilla ja pehmeillä arvoilla, koetaan se usein vain pakollisena pahana, jota ei kehitetä systemaattisesti, vaan mitataan suoritteena. Huonoja kokemuksia myynnistä on sosiaalinen media ja internet täynnä. Ollapa tässä markkinassa myyjä ja vieläpä ylpeä siitä.

Toimimme alalla, jossa on helppo olla ruumiskasan päällimmäisenä. Mielikuvat myynnistä ja myyjistä ovat usein antiikkisia ja täynnä ääripäitä, jotka saavat eniten media-arvoa. Näitä ennakkoluuloja ja jännitteitä rikkoaksemme perustimme Inhouse Group Oy:n. Halusimme muuttaa tapaa, miten myynnin rooli ja myynti yleisesti koetaan.

Miten mielikuvat myynnistä muuttuvat? No, kohtaaminen kerrallaan.

Inhouse Group on tutkitusti hyvä työpaikka

Meille tämä on todistus siitä, että alalla jossa olisi helppo keskittyä puhtaasti pikavoittoihin, on ollut oikea valinta tinkimättömästi rakentaa liiketoimintaa työntekijä- ja asiakaskokemus edellä. Olemme saaneet luoda markkinaan ainutlaatuisen voittavan joukkueen, joka haastaa kilpailijoita, asiakkaitaan ja jokaista ympärillä olevaa kohtaamaan ihmisen ihmisenä, jotta ihmiset voisivat rakastaa myyntiä.

Pääsimme irti vuoden 2020 aikana suutarin kengistä kun aloimme aidosti kuunnella. Opimme mittavien henkilöstö- ja asiakastutkimusten avulla, että tärkeintä on kuulla, ymmärtää ja kehittää palveluita yhdessä henkilökunnan sekä kehityshaluisten asiakkaiden kanssa. Yrityksen ja ihmisten itsetunnon kuntokuuri toteutuu tekemällä kulttuuri ja palaute näkyväksi. Opimme myös sen, että kaikki palaute on hyvää kun sen haluaa oikein kovasti kuulla.

Kiitos jokaiselle IHGulle. Kiitos jokaisella kumppanille.

Ilman teitä Inhouse olisi vain y-tunnus.

Saara Vehoniemi

Inhouse Group tänään on myyntiyhtiö, jossa työskentelee vajaa (60) kuusikymmentä myynnin – ja asiakaskokemuksen ammattilaista. Inhousen toiminta on keskittynyt edistämään B2B-myyntiorganisaatioiden kasvua tarjoamalla myynnin asiantuntijapalveluita, joihin kuuluu myynnin eri vaiheiden ulkoistukset, valmennukset, konsultointi ja muut myynnin tukipalvelut.

LATAA ILMAINEN EBOOK

Tekoäly myynnin tehostajana: Käytännön opas myyjille 2024

Tekoäly voi auttaa tunnistamaan potentiaaliset asiakkaat, optimoimaan myyntiviestejä ja jopa ennustamaan asiakkaan ostopäätöksiä. Olemme keränneet oppaaseen parhaat käytännöt ja työkalut tekoälyn hyödyntämiseen B2B-alalla vuonna 2024.

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

OTA YHTEYTTÄ

Jätä soittopyyntö tai pyydä tarjous sähköpostiisi.

Jatketaan keskustelua ja laitetaan yhdessä teidän myyntinne kuntoon!