Kilpailuetua tuloksen tekoon Suomen parhaimmilla myyntikohtaamisilla

Jalostusvaiheessa peli kiristyy ja markkinan ykköspaikka vaatii jo systemaattista panostamista asiakaskokemukseen. Luomme kilpailuetua jalostusvaiheen asiakkaillemme asiakaslähtöisellä, näkemyksellisellä sekä tuloksellisella B2B-myynnin ulkoistamisella.

Myynnin ulkoistaminen palvelun videoesittelyn esikatselukuva, jossa Saara Vehoniemi Inhousen toimistolla

Mitä myynnin ulkoistaminen on?

Myynnin ulkoistaminen Inhousen kanssa tarkoittaa sitä, että otamme kokonaisvastuun myynnin liikkeestä ja toiminnasta, josta syntyy enemmän ja parempaa liiketoimintaa. Asiakas kertoo suunnan ja tavoitteen, me etsimme reitin ja teemme tahtotilasta totta.

Ulkoistettu myynti vauhdittamaan kasvua

Askeleet onnistuneeseen ulkoistettuun myyntiin

Startti

Tavoitteet ja raamit
Henkilöiden profilointi
Rekrytointiprosessi: Tiiminvetäjä & Myyjät
Myyntiprosessin piirtäminen

Onboarding

Tarjoaman omaksuminen
Kulttuuri tutuksi
Tukitiimi tutuksi
Aktiviteetit kuntoon ja caseja vireille

Ensimmäinen kauppakuukausi

Tarjouskannan kasvatus
Ensimmäiset kaupalliset onnistumiset
Käytänteiden harjoittelu kaupasta sopimukseen

Taitotason kehitys

Kauppa alkaa käydä tasaisesti
Myyntitiimi hallitsee palvelukokonaisuuksien tärkeimmät hyödyt sekä osaa löytää eri lähteistä potentiaalisia asiakkaita
Myynti on verkostoitunut sisäisesti ja tietää mistä saa avun eri asioihin

Tulosvauhti ja ennusteet näyttävät hyvältä

Myynti osaa viedä keskustelun hintakeskustelusta näkemykselliseen ja arvoa tuottavaan myyntiin
Myyntiä tehdään systemaattisesti, monikanavaisesti ja asiakaslähtöisesti
Myynti osaa priorisoida aikaa asiakkaissa hyvin

Tekeminen on tasaista / ennustettavaa

Myyjä osaa hallita hyvin vaadittavat osa-alueet:
• Tarjoama
• Itsensä johtaminen
• Asiakkaiden löytäminen
• Tarpeen kartoittaminen
• Kiinnostuksen herättäminen
• Argumentointi
• Klousaus

UKK

Usein kysyttyä myynnin ulkoistamisesta

ASIAKASKOKEMUKSIA

Mitä asiakkaamme meistä sanovat

Positiivinen tapa katsoa haastaviakin asioita.

Ensimmäisten keskusteluiden jälkeen huomasi, että arvot ja näkemykset on niin samankaltaiset. Yhteistyö ja se positiivisuus ja energia kerta toisensa jälkeen yllättää ja kerta toisensa jälkeen lähtee palaverista entistä enemmän energiaa täynnä. Ei ole ollut vain alkuhuumaa vaan tapa toimia.

Janne Heikkilä
Barona

Saumaton tiimi myyntitiimimme kanssa.

Olen tehnyt muidenkin vastaavan alan yritysten kanssa töitä aiemmin, mutta Inhousen kanssa tuntuu että ollaan samaa tiimiä, ollaan jatkuvasti tekemisssä, meillä on hyvä vuoropuhelu. On tunne että Inhouse on saumaton tiimi meidän myyntitiimin kanssa.

Katariina Vedenkannas
Epassi

Halu tuottaa parhaita asiakaskohtaamisia.

Se mikä on aina leimannut meidän tekemistä on se, että meillä on hyvä ja luottamuksellinen suhde. Avoimesti jutellaan asioista. Puhutaan, että olemme kumppaneita, mutta koen enemmän, että olemme työkavereita. Yhteistyö ei pelkästään ole myynti yhteistyötä vaan se on myöskin prosessien kehittämistä, tuotteiden tarjoaman kehittämistä ja markkinointiin liittyviä asioita.

Jarkko Jahnukainen
Elisa Oyj

Tiedän aina, missä mennään.

Tykkään yhteyshenkilöstämme älyttömästi. Hän sopii meidän brändin tyyliin ja soitoillaan välittää mukavaa fiilistä. Asiakkaille saadaan myös olo, että heitä halutaan aidosti auttaa.

Viestintä ja kommunikointi meille päin sujuvat mainiosti ja tiedän aina missä mennään. Suosittelen Inhousea.

Minttu Murtomäki
Näkemystehdas MBE

Ihailtavaa kulttuurin rakentamista ja huikeita tyyppejä.

Yhteyshenkilömme on äärimmäisen positiivinen henkilö, jämpti ja hänen kanssaan on helppo keskustella. Olen tyytyväinen projektijohtamiseen, taustatiimiin sekä siihen, miten meidän on helppo käydä palautteita ja kehitysehdotuksia läpi.

Ihailtavaa kulttuurin rakentamista, tyyliä toimia ja huikeita tyyppejä.

Tero Luoma
BSTR

Koemme olevamme tärkeä asiakas.

Meistä on pidetty hyvää huolta ja IHGn tiimi on aktiivisia meidän suuntaamme. Tapaamisista on tullut meille uutta kauppaa ja myös yhteistyön muutoshallinta on ollut todella sujuvaa. 

Asiakaskokemuksen ydin on se, että koemme olevamme Inhouselle tärkeä asiakas.

Hanna Aarnio
Serviceform

Yhteistyö on välitöntä ja avointa.

Yhteistyömme on todella ketterää ja tilanteisiin mukautuvaa. Olemme onnistuneet kehittämään tekemistä ja sovitut tapaamiset ovat laadukkaita. 

Yhteistyö on välitöntä ja avointa. 


Jouko Ranta
Bitville

Tapaamiset ovat aidosti hyviä.

Arvostan IHGn sitoutuneisuutta ja innostuneisuutta sekä ymmärrystä meidän bisneksestämme. Saan tärkeää tietoa ja tapaamiset ovat aidosti hyviä. 

Suosittelen Inhousea lämpimästi.

Mari Sala
Suomen Rakennuslogistiikka

Ratkaisut ovat jopa odotettua parempia.

Yhteistyömme on toimivaa, joustavaa ja asiakaslähtöistä. Mitä on sovittu, se pitää ja usein löydetyt ratkaisut ovat jopa odotettua parempia.

Saan aina tarvittaessa apua, enkä osaa kaivata yhteistyöhömme mitään lisää.

Leea Luoma
Keskustaksi

Myynnin palvelut kaikille kasvun vaiheille

Kiihdytysvaiheessa keskitymme luomaan markkinan kanssanne.

Kiihdytysvaiheessa luomme vakioidun paikan markkinassa yrityksellesi laadukkaan liidikannan ja markkinaymmärryksen tukemana.

Laadukasta asiakashankintaa (myyntiliidejä ja myyntitapaamisia palveluna)
Kohderyhmätyöskentely (liidilistat, data-analyysit)
Myynnin järjestelmien käyttöönotto ja kehitys
Myyntiprosessin luominen ja kehitys
Myynnilliset markkinakartoitusprojektit

Skaalausvaiheessa pidämme huolen kannattavasta kasvusta.

Skaalausvaiheessa varmistamme, että yrityksesi pystyy skaalautumaan kannattavasti laadukkaan prosessin, myyntitapaamisten ja teknologioiden avulla.

Laadukasta asiakashankintaa (myyntiliidejä ja myyntitapaamisia palveluna)
Kohderyhmätyöskentely (liidilistat, data-analyysit)
Myynnin järjestelmien käyttöönotto ja kehitys
Myyntiprosessin skaalaus ja kehitys (myynnin eri vaiheiden automatisointi ja monikanavaistaminen, markkinoinnin – ja myynnin yhteispelin kehitys)

Jalostusvaiheessa autamme lunastamaan markkinan ykköspaikan.

Jalostusvaiheessa luomme kilpailuetua Suomen parhailla asiakaskohtaamisilla koko myynnin elinkaaren vaiheisiin ja kasvamme uusissa sekä nykyisissä asiakkaissa.

Kokonaisvaltainen B2B-myynnin ulkoistaminen, johon sisältyy kaikki skaalausvaiheen toiminnot
Olemme Inhouse-myyntitiimisi joka pitää huolen, että uusia asiakkaita tulee säännöllisesti lisää, nykyasiakkuudet kasvavat sekä myyntiprosessi kehittyy palveluna kokonaisvaltaisesti

ARVOMME

Näihin arvoihin tekemisemme nojautuu

TULOKSET

Tyytyväiset asiakkaat

Asiakkaat ja työntekijämme ovat Inhousen suurin puskaradio. Tämä kertonee siitä, että teemme jotain arjessa oikein. Väittämää tukee viimeisin fakta, joka kertoo että NPS-lukemamme on poikkeuksellisen korkea (86).

Meille asiakas- ja henkilöstökokemuksen säännöllinen kartoittaminen on tärkein keinomme pitää huoli siitä, että teemme sen mitä lupaamme – ja mielellään hieman yli.

ASIAKKAALLA TÖISSÄ

Läpinäkyvyys

Myynti jos jokin on ala, jossa pitää modernin myynnin taitojen lisäksi olla tunneälykäs ja jatkuvasti oppimassa.

Mitä enemmän ymmärtää asiakkaista ja markkinasta, sen paremmaksi voi kehittyä. Tuomme yhteistyössä kaiken läpinäkyväksi koska uskomme, että se on ainut keino kasvaa parhaaksi yhdessä.

MUKAVALTA ON KIVA OSTAA

Tavallisuus

Meidän menestykseemme ei ole mitään taikareseptiä. Sen sijaan uskomme tavallisuuden valjastamiseen supervoimaksi myynnissä ja yhteistyössä. Parhaat palvovat perusasioita ja näissä haluamme olla parempia kuin kukaan muu.

Uskomme tunnolliseen työn tekemiseen ja rehellisyyteen silloinkin, kun se on vaikeaa. Emme julista sinulle höpöhöpö-juttuja, koska puhe on halpaa mutta teot todistavat. Me olemme mieluummin tekijöitä.

MYYNTI EI OLE KIROSANA

Inhouse Group Insights

Kasvuyrityksen johtaminen: Mitä yhteistä onnistujilla on?


Myynnin aaltoilusta huolimatta näemme yrityksiä, jotka kasvavat kasvamistaan, ja joilta saadaan jatkuvasti aidosti hyviä uutisia. Poikkeusoloissa kasvuyritys kohtaa haasteet ja onnistuu niistä selviämään. Mitä yhteistä on onnistuneilla kasvuyrityksillä?

Liidien luokittelu – Miten valita sopivat jatkotoimenpiteet B2B-liideille?

Jotta liidejä voidaan luokitella, tulee tunnistaa mikä ylipäätään on liidi, ja varmistaa että koko myyntitiimi jakaa saman määritelmän. Vaikka liidien määritelmät voivat olla hyvin yksilöllisiä, on yksi asia aina yhteinen: asiakkaalla on tarve, joka odottaa tunnistamista. 

Myynnin automaatiot ja myynnissä menestymisen salaisuus

Myynnissä tärkeintä on toimeen tarttuminen: “Viikkokin on tosi pitkä aika. Nopea tyyppi on jo soittanut kahdeksan potentiaalista asiakasta läpi ja oppinut tosi paljon enemmän tekemällä, siinä missä muut vielä piirtävät SWOT-analyyseja.”

OTA YHTEYTTÄ

Jätä soittopyyntö tai pyydä tarjous sähköpostiisi.

Jatketaan keskustelua ja laitetaan yhdessä teidän myyntinne kuntoon!