MONIKANAVAINEN ASIAKASKONTAKTOINTI

Uusien asiakkaiden hankkiminen on leipälajimme.

Kohtaamiset myynnissä ratkaisevat koko pelin ja siksi Inhouse on laittanut kaiken likoon Suomen parhaiden myyntikohtaamisten kehittämiseksi.  

Kaipaatko potkua myyntiin? Jätä yhteystietosi ja olemme sinuun yhteydessä.

Kuvassa Baronan Janne Heikkilä.
Ensimmäisten keskusteluiden jälkeen huomasi, että arvot ja näkemykset on niin samankaltaiset. Yhteistyö ja se positiivisuus ja energia kerta toisensa jälkeen yllättää ja kerta toisensa jälkeen lähtee palaverista entistä enemmän energiaa täynnä. Ei ole ollut vain alkuhuumaa vaan tapa toimia.
Janne Heikkilä, Barona

BUUKKAUS

Apua uusasiakashankintaan.

Onko “täppä kalenterissa” todellisuudessa oikea tapa rakentaa kannattavaa kasvua? Myynnin suurin haaste ei välttämättä ole tapaamisten sopiminen, vaan hieman vanhentunut tapa suhtautua asiakashankintaan. Määrä ei korvaa laatua silloin, jos suunta on väärä. Siksi olemme luoneet asiakashankinnan toimintamallin, jonka avulla voimme varmistaa, että asiakkaamme saavat enemmän ja parempaa kauppaa.  

Myynnin palveluillamme on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat. Tutustu asiakaskokemuksiimme täällä!

Tiedätkö ketkä ovat potentiaalisia ihanneasiakkaitasi?

Yrityksillä, joiden unelma-asiakasprofiili on kirkkaasti selvillä, on yleensä nopein ja menestyksekkäin myynnin onnistumisprosentti, kovimmat asiakaskokemuslukemat ja heitä suositellaan helpommin eteenpäin.  

Tämä on ensimmäinen asia, johon paneudumme yhteistyössämme: tunnistamme nämä asiakaspotentiaalit ja tuotamme liidilistat, jonka jälkeen varsinainen kylmäsoitto tuntuukin proaktiiviselta ja relevantilta keskustelulta. Näin voimme varmistaa, että jokainen kohtaaminen voi olla positiivinen markkinointitoimenpide.  

Onko sinulla erottuvaa tarinaa, joka auttaa sinua kiteyttämään ylivoimatekijäsi?

Erottuva tarina nimittäin ei keskity siihen mitä sinulla on vaan siihen mitä asiakas voisi avullasi saavuttaa. Mikäli nykyisessä tarinassa vilkkuu sanat luotettava, ketterä, asiakaslähtöinen ja laadukas, kysy itseltäsi kuinka moni kilpailijasi lupaa nämä samat asiat? 

Varmistamme, että yrityksenne myyntitarina tuo esiin ylivoimatekijänne, on asiakkaalle ajankohtainen ja lisäarvoa tuottava, sekä tiivis ja vedenkestävä – koska yksikin väärä argumentti antaa syyn kieltäytyä.  

Onko sinulla systemaattinen prosessi asiakashankintaan?

Mittaatko mitään muuta kuin tapaamisia? Tapaaminen nimittäin on vain yksi pieni työvaihe muiden onnistuneiden työvaiheiden joukossa. Suurin haaste asiakashankinnassa on systematiikan ja mittaamisen puute. 

Varmistamme, että uusasiakashankinta ei ole “soitellaan vaan” tai “toivotaan toivotaan” -prosessi, vaan kytkeytyy tiiviisti myynti-, markkinointi- sekä kasvutavoitteisiin. Teemme myyntianalyysin, jonka avulla voimme hahmottaa, kuinka paljon kasvutavoitteesi vaatii aktiviteetteja, relevanttia kohderyhmää ja mitä mittaamalla luomme edellytykset onnistua yhdessä.  

Onko CRM tällä hetkellä tiedon hautausmaa?

CRM on kasvun ja asiakasjohtamisen tärkein työväline. Yhteistyömme avulla varmistamme, että uusasiakashankinta on johdettu prosessi, jossa tunnistetut ideaaliasiakkaat liikkuvat systemaattisesti kohti maalia. Enää on kyse vain siitä, milloin asiakas ostaa. 

Kun yllä olevat elementit ovat kunnossa, voi syntyä upea kasvun tarina.

Laittamalla unelma-asiakasprofiilin, erottuvan tarinan, prosessit ja CRM:n kuntoon, hyppäät rattiin kartturin paikalta. Tsekkaa tästä miten asiakashankinnan ulkoistusyhteistömme (SDR-palvelu) lähtee liikkeelle:

LATAA ILMAINEN EBOOK

B2B-myynnin prosessit ja parhaat työvälineet vuodelle 2023

Oppaaseen on kerätty IHG:n Business-to-Business (B2B) myynnin ammattilaisten parhaat vinkit tehokkaampaan ja nautinnollisempaan myyntiin. Oppaassa avataan myös myynnin parhaat 10 työkalua ja esitellään niiden parhaimpia käyttötarkoituksia.

Lue aiheesta blogissamme:

OTA YHTEYTTÄ

Jätä soittopyyntö tai pyydä tarjous sähköpostiisi.

Jatketaan keskustelua ja laitetaan yhdessä teidän myyntinne kuntoon!